miércoles 24 de mayo de 2017

Técnico de Ciberseguridad

- Telecomunicaciones

- To propose the adequate Security solutions to customers identifying the risks and impact on their IT systems that support their business.

- To ensure customer protection minimizing the risk of vulnerabilities and threats based in security services contracted.

- To develop specific Cybersecurity procedures and methods focused in prevention understanding what level of impact could be affected their customer business in case of security incident in their IT systems.

- To deploy and use the security technology achieving the best performance of monitoring to prevent and protect customer IT systems against of threats and attacks.

- To support customers and detecting vulnerabilities proposing new solutions so far of security services contracted, then participating in security crosseling.

- To identify and improve internal cybersecurity management and support processes.

- To participate defining, proposing and taking key decisions that must to be taken in case of security incident.

- To maintain and develop relationships with BT's technology partners, such as Intel Security, Cisco, Palo Alto, F5.

- To be the subject matter expert internally for BTGS security and externally for customers.

- To participate in BTGS goals such as revenue, margin and orders for the Security portfolio.

- To be part of develop new security services based on the best technology choice bases on performance and costs.

- To be aware of actual security services improvement testing how its working in terms of operation and technology to guarantee that customers are receiving the level of service contracted.

Desarrollador / Programador
Técnico de Ciberseguridad (Telecomunicaciones)

Todas - Madrid ( Comunidad Autónoma Madrid )

Carreras 1. Ingeniero Técnico de Telecomunicación, Especialidad en Sistemas de Telecomunicación
2. Ingeniero Técnico en Informática de Sistemas
Requisitos mínimos Proactividad, enfoque hacia el cliente, orientación a resultados, liderazgo y trabajo en equipo.

Tipo de contrato Contrato temporal
Duración temporal+prorroga